• Home
  • Digitaal ondertekenen

Digitaal ondertekenen

Digitale handtekeningen rechtsgeldig, dankzij Europese wetgevingIntraOffice Digitaal ondertekenen - document lifecycle management door IntraData

Post via de brievenbus is duur en wordt steeds minder ingezet. Logisch, want digitaal is gemakkelijker, sneller, veiliger, goedkoper én duurzaam. Dus waarom nog papier gebruiken? U zet voortaan rechtsgeldige digitale handtekeningen onder documenten, waarmee u het ondertekenproces 100% papiervrij kunt maken. Dit versnelt het ondertekenproces en is veilig en goedkoop. U kunt bovendien altijd realtime het gehele ondertekenproces volgen. Binnen een paar klikken geregeld met IntraOffice Digitaal ondertekenen of Krabbl.nl en volledig AVG-proof.

De praktijk: zo eenvoudig is het!

Insturen van ondertekenverzoeken

Bij de standalone versie kunt u direct van start. Via het aanbiedportaal uploadt u de documenten die ondertekend moeten worden. U vult het e-mailadres en het 06-nummer in van de persoon die moet ondertekenen en IntraOffice Digitaal ondertekenen of Krabbl.nl regelt de rest. Via het professionalportaal kunt u realtime de ondertekenstatus volgen en indien nodig actie ondernemen. Zodra alle handtekeningen zijn gezet ontvangt u de documenten – voorzien van de digitale handtekeningen – retour in uw eigen omgeving.

De ondertekenaar(s)

Ondertekenaar(s) ontvangen een e-mail met een link naar het ondertekenportaal. Via een sms-authenticatie wordt toegang verstrekt om het document te kunnen bekijken en bij akkoord direct te ondertekenen. Het ondertekenportaal is volledig browser-gebaseerd. U kunt het dus zowel op de desktop als op de smartphone of tablet gebruiken.

Rechtsgeldig

De digitale handtekening is versleuteld in het document opgenomen. Het is dus niet langer nodig om het document per pagina te paraferen. De documenten zijn na ondertekening niet meer aan te passen en zijn rechtsgeldig ondertekend. Via het professionalportaal heeft u op ieder moment inzage in de status van het ondertekenproces en mocht het nodig zijn kunt u direct actie ondernemen. Zo gemakkelijk is het!

De voordelen
  • Tijdsbesparing: snellere verwerking
  • Nooit meer nabellen met het verzoek de documenten te tekenen en te retourneren
  • Verkorte doorlooptijd: van gemiddeld tien dagen naar slechts enkele minuten
  • Kostenbesparing en duurzaam: 100% papiervrij, circa 65% goedkoper dan papier/post.

Zo werkt digitaal ondertekenen:

Whitepaper: lees meer over digitaal ondertekenen 

Wilt u meer achtergrondinformatie over digitaal ondertekenen? In een informatief whitepaper hebben wij de 5 eigenschappen die u als organisatie moet weten over digitaal ondertekenen op een rijtje gezet.

Download whitepaper

Document creatie

Document creatie

Een documentgenerator om correspondentie snel en efficiënt te creëren in uw eigen huisstijl, ook vanuit de cloud.

Document creatie
Archiveren & ontsluiten

Archiveren & ontsluiten

Veilig opslaan, ontsluiten, bewaren, beheren en vernietigen van grote hoeveelheden documenten in een digitaal archief.

Archiveren en ontsluiten
Data capture

Data capture

Voor automatische bulkverwerking van data (spoolfile) naar documenten, snel en efficiënt.

Data capture
Meer informatie?

Wilt u meer weten over ons en over wat wij mogelijk voor u kunnen betekenen? U bent van harte welkom! Neem vrijblijvend contact met ons op. We informeren u graag.

Neem contact met mij op.